AMSTERDAM - Niels Destadsbader is de nieuwste belofte van Studio 100, het Vlaamse productiebedrijf dat verantwoordelijk is voor onder andere het succes van K3 en Het huis van Anubis.

De 21-jarige zanger is in zijn vaderland al een meisjesidool en sinds kort ligt zijn eerste single ook in de Nederlandse winkels. Maar de Vlaming heeft meer in zijn mars…

Niels: „Van huis uit ben ik acteur. Ik heb o.a. twee jaar in de musical Suske en Wiske gespeeld en in de VTM-soap Familie. Als tiener heb ik al gezellig met vrienden in een bandje gespeeld. Maar ik besef nog niet dat dit nu ook ’mijn werk’ is.”

De bal werd definitief aan het rollen gebracht door Niels’ deelname aan Steracteur, Sterartiest, een programma waarin Vlaamse acteurs zich moeten bewijzen als zanger. „Ik werd gevraagd en plots stond ik in de finale. Naar aanleiding van dat optreden wilde Studio 100 mijn zangcarrière ondersteunen.”

Zijn eerste single, Jij bent van mij, werd mede geschreven door Studio 100’s Gert Verhulst, maar ook op dat gebied loopt de prille twintiger over van ambitie. „Ik wil mijn eigen stijl proberen te vinden wat muziek maken én schrijven betreft. Ooit hoop ik op grote festivals te zingen.”

En het acteren?

„Komend najaar ben ik te zien in de Vlaamse serie F.C. de Kampioenen. Ik ga de rol spelen van rasversierder Ronald.” Zelf heeft Niels al een paar jaar een vriendin, die nuchter blijft onder alle aandacht die haar vriendje krijgt. Hij lacht: „Soms vind ik het moeilijk om met vrouwelijke fans om te gaan. Sommigen komen na een optreden wel drie keer terug om met mij op de foto te gaan. Een keer gewoon, dan met een kusje en daarna willen ze knuffelen. Probeer dan maar eens ’nee’ te zeggen zonder arrogant over te komen. Maar ik ben nog precies dezelfde persoon als een jaar geleden. Alleen word ik soms op een andere manier benaderd dan toen.”